Воскресенье
29.06.2025
07:09
Категории раздела
Дидактичний матеріал за творчістю В. Сухомлинського
Краєзнавство на уроках мови
Зразки творчих робіт
Почуте в народі стане в пригоді
Дидактичний матеріал за творчістю К. Ушинського
Дид. матеріал за творчістю К. Ушинського
Словникові диктанти
Словникові диктанти
Вход на сайт
Поиск
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 153
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    Сайт Петрученко Антоніни Миколаївни
    Главная » Статьи » Дидактичний матеріал » Дидактичний матеріал за творчістю В. Сухомлинського

    В категории материалов: 4
    Показано материалов: 1-4

    Сортировать по: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам

    10 клас   Дидактичний матеріал за творчістю В. Сухомлинського

    1. Замінити  діалог на речення з прямою мовою. Продовжити текст

         Повернулася ластівка з теплого краю та й стала будувати гніздо. Летить ото до ставка, набирає мокрої землі в дзьобик і ліпить гніздечко під стріхою. А в ставку недалеко від берега сиділа жаба. От вони й питає:

    • Ластівко, куди ти землю носиш?
    • Гніздо будую, відповіла ластівка.
    • Що ж воно таке – гніздо? – дивується цікава жаба.

                                                   («Ластівка робить гніздо»)

     

    2. Пояснювальний диктант

    1) Пояснити правопис виділених слів.

    2) Підкреслити слова з ненаголошеними сумнівними голосними е та и.         

                «Три  нещастя є в людини: смерть, старість і лихі діти», - говорить українська народна мудрість. Старість невідворотна, смерть – невловима, перед цими нещастями ніхто не може зачинити двері свого дому. А від лихих дітей дім можна вберегти, як від вогню. І це залежить не тільки від батьків твоїх, а й від вас, дітей.

                                                               («Батьківська педагогіка»)

     

    3. Записати речення. Підкреслити слова, в яких можливе чергування приголосних у коренях слів при зміні форми слова чи творенні нових слів

                Умійте берегти й шанувати, звеличувати й удосконалювати людську мову – найтонше й найпримхливіше, найтендітніше й наймудріше, найкрихкіше й наймогутніше, найблагородніше багатство людського духу.

                                                               («Батьківська педагогіка»)

     

    4. Коментований диктант

    Записати текст, поставити потрібні пунктограми

                Є в нашому житті дві сторони одна це праця людини на виробництві її суспільне обличчя і громадянська творчість її обов’язок перед народом і суспільством друга це сфера духовно психологічних і морально етичних відносин сім’я діти обов’язок батьків перед дітьми дітей перед батьками. Це сфера в якій на жаль людина нерідко залишається невігласом рабом або негідником кожна з цих бід так це страшні біди є соціальним злом. Невіглас раб або негідник у сфері духовно психологічних і морально етичних відносин не може бути справжнім громадянином справжнім творцем справжнім патріотом. Людина наскільки багатогранна безкінечна у своїх багатствах і проявах настільки ж і єдина одна біда обов’язково тягне за собою іншу біду.

                                                               («Батьківська педагогіка»)

     

    5. Підкреслити слова утворені префіксально-суфіксальним способом, позначити в кожному з них префікси  і суфікси, пояснити їх значення та правопис

                Вмій відчувати найтонші душевні рухи матері й батька. Їхня хвороба – твоє горе. Їхні невдачі й неприємності на роботі – твоя біда. Їхня ганьба – не тільки твоя ганьба, а й твоє            нещастя, позбутися його можна тільки подолати його. Якщо в сім’ї горе, нещастя, неприємності, твоя відповідальність за благополуччя сім’ї зростає в сто раз. Лише наполегливою працею ти можеш полегшити життя своїх батьків. Ця твоя праця – найтонша людська справа.

                                                               («Батьківська педагогіка»)

     

    6. Записати текст. Визначити його стиль. Пояснити способи творення виділених слів.

                Той, хто по-справжньому любить свою Батьківщину, у всіх відношеннях справжня людина.

                Наша Батьківщина – це могутнє тисячолітнє дерево. Тож нехай кожен  із нас буде не сухою, безплідною колючкою на цьому дереві, а живою гілкою. Пам’ятай, що наша Батьківщина ніколи не підкорялася ні одному завойовнику. Знай, справжнього патріота нашої Батьківщини можна убити, спалити, закопати живим у землю, як це робили звірі фашисти але підкорити не можна («Листи до сина»).                       

                                                                                                                            

    7. Переписати, визначити службові частини мови в поданому тексті. З’ясувати їх основні граматичні ознаки. Виконати  морфологічний розбір сполучників.

                Найстрашніше для людини – перетворитися в сплячого з розплющеними очима: дивитися й не бачити, бачити й не думати про те, що побачиш, добро і зло сприймати байдуже; проходити спокійно повз зло і неправду.

                Людина без переконань – квач, нікчема. Якщо ти переконаний, що в тебе на очах діється зло, - нехай серце твоє кричить про це, борись проти зла, добивайся торжества правди («Листи до сина»).

     

    8. Диктант

    Гідність

                Є така тонка і ніжна, сильна і мужня, недоторкана і незламна річ – гідність людської особистості. В житті людина зустрічається з красою і підлістю, радістю і горем; в її духовному житті бувають житті бувають години торжества і години страждання; душу її стрясає всепоглинаюча любов і відчуття мерзенності; бувають такі повороти і збіги обставин, коли треба відмовлятися від задоволення й піти на жертву в ім’я блага рідної, близької людини, особливо блага дружини і дітей, треба піднестися силою своїх думок, переконань над почуттями і емоційними поривами.

    Усе це вимагає гідності. Треба з гідністю жити, працювати, користуватися матеріальними і духовними багатствами, на які ти маєш право, з гідністю переживати радість і горе, з гідністю хворіти і зустрічати свою останню годину. У найважливіших обставинах – навіть тоді, коли життя здається неможливим, не можна переступати ту грань, за якою кінчається владарювання розуму над нашими вчинками і починається темна стихія інстинктів і егоїстичних бажань. Бережи, утверджуй, розвивай, піднось свою людську гідність! Корінь твоєї гідності – в благородних переконаннях і думках.

    Гідність – це мудра влада тримати себе в руках. Благородство твоєї людської особистості виявляється в тому, наскільки мудро і тонко ти зумів визначити, що гідне і що негідне. Гідне повинне стати самою суттю твоєї духовної культури, негідне нехай викликає в тебе презирство і огиду.

                                                                 

    Дидактичний матеріал за творчістю В. Сухомлинського | Просмотров: 493 | Добавил: siveryanka | Дата: 28.10.2015 | Комментарии (0)

    Дидактичний  матеріал за творчістю В. Сухомлинського  11 клас


    Дидактичний матеріал за творчістю В. Сухомлинського 6 клас


    Дидактичний матеріал за творчістю В. Сухомлинського на уроках української мови.

    5 клас