Воскресенье
03.08.2025
04:37
Категории раздела
вивчення української мови та літератури у 2014-2015 н. р.
й
Критерії оцінювання
Медодичні рекомендації
Вход на сайт
Поиск
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 153
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    Сайт Петрученко Антоніни Миколаївни
    Главная » Статьи » Методичні рекомендації » Критерії оцінювання

    Граматичні помилки

    Граматичні норми. Граматичні помилки
     

    Помилки в утворенні форм слів:
    1. Неправильне утворення відмінкових форм іменника (Сварки Кайдашів пов'язані з грушою.).
    2. Утворення форм невідмінюваних слів за аналогією з відмінюваними (Ми часто ходили до кіна: Незабаром під’їхав таксі).
    3. Неправильний вибір однієї з паралельних відмінюваних форм (Будинок споруджено з каменя; Наснізі  видно багато слідів).
    4. Неправильне утворення ступенів порівняння прикметників і прислівників (Треба вчитися більш старанніше; Найбільш цікавішою газетою мені здається „ Ровесник").
    5. Відмінювання двох частин складного числівника: (Літературну діяльність поет почав ушестидесятих роках).
    6. Невідмінювання деяких числівників (Не думаю, що двісті гривень зарплати мало).
    7. Вживання ненормативних форм дієслів (Хлопчик помітив нас і побіжав ще швидше; Багато випускників хотять продовжити навчання).
    8. Ненормативне утворення дієприкметників (Ожидаємих результатів не одержано; Приїхавшівідвідали місцевий музей).
    9. Неправильне утворення дієприслівників (Читати лежа шкідливо).

    Дуже різноманітні синтаксичні помилки.

    Помилки у побудові словосполучень

    1.  Порушення норм дієслівного керування
    - неправильний вибір відмінка керованого слова (зазнав поразку, дякувати гостей);
    - відсутність керованого слова (Я захоплювався творчістю Шевченка, заучував);
    - відсутність необхідного прийменника (Автор втілив героєві найкращі риси);
    - вживання зайвого прийменника (поділитися про враження, оцінити за відповідь);
    - неправильний вибір прийменника (звертатися на допомогу, оцінки по мові).
    2. Порушення зв'язку слів в іменних словосполученнях:
    - неправильний вибір відмінкової форми (оволодіння цього матеріалу, відсіч ворога);
    - зайві прийменники (в противагу на це, розшук за повстанцями);
    - відсутність необхідного прийменника (розповіді боротьби, відповідальність зберегти мир);
    - необґрунтований вибір прийменника (думка над тим, враження про концерт).

    Помилки в структурі речень
    1. Помилки в граматичній основі речення:
    • порушення граматичного зв'язку між підметом і присудком (Я з другом граємо в шахи; Героєм оповідання - це Пилипко; Всі вони хочуть стати спеціалістом);
    • пропуск частини складеного присудка (Учні ПТУ готуються кваліфікованими робітниками; У них були по-різному думки);
    • необґрунтоване розчленування присудка (Мишко упав і став непритомним).
    2. Помилки в побудові простого речення;
    • неправильний порядок слів (Треба навчити виготовляти моделі гуртківців),
    • зайві члени речення (У Василька щеміло його серце);
    • нечіткі смислові зв'язки (Письменник закликає народ до боротьби проти своїх поневолювачів);
    • змішування ознак особового і безособового речення (У ці роки було написано кілька оповідань і одна повість);
    • граматична неоднотипність однорідних членів речення (Давида ми бачимо не тільки як борця, але й морально чистою людиною; Шевченко закликав до боротьби, рвати кайдани);
    • порушення граматичного зв'язку з одним із однорідних членів (Я поцікавився і прочитав цю книжку);
    • дієприслівниковий зворот, не пов'язаний з присудком однією дійовою особою (Притиснувши руку до дерева, кров зупинилась);
    • порушення цілості дієприкметникового звороту (Вражений Дмитрик її словами, чимдуж поспішав додому);
    • відсутність необхідного порівняльного звороту (Осінь цього року тепліша);
    • сплутування простих речень зі вставними словами і складнопідрядних речень (Як бачимо, що ми працювали добре) та ін.
    3. Помилки в побудові складних речень:
    • штучне ускладнення речення (Спортсмен довго не тренувався, і він не зміг взяти участь у змаганнях);
    • нанизування простих речень (Ми довго йшли, і всі були втомлені, і хтось запропонував відпочити, а перед тим йшов дощ, і ми довго не змогли знайти сухого місця);
    • нечіткий смисловий зв'язок частин (Ріхардові дали роботу, що він розвантажував вагони);
    • сплутування ознак складнопідрядного і складносурядного речень (Де раніше росли чагарники,  тепер на їх місці колосяться жита);
    • дублювання змісту сполучного слова (Ми їхали в село, де я працював там влітку);
    • невідповідність займенника співвідносному з ним іменникові в іншій частині речення (Шевченко показує прагнення народу, які мріють про краще майбутнє);
    • відрив означального підрядного речення від пояснюваного ним слова (Калитка жаліє наймитові куска хліба, який працює на нього);
    • неправильна відмінкова форма сполучного слова (Найкращою книжкою, які я прочитала, є „Фараон " );
    • уживання сполучників, сполучних і вказівних слів, які не відповідають смисловим відношенням між частинами речення (За те, що він жив за кріпацтва, він не здобув освіти);
    • неправильна побудова неповного речення, яке входить до складного (Батько був вільний, а мати кріпачкою; На стіні висить картина, а посеред кімнати — стіл);
    • повтор присудка у другій частині складносурядного речення (До першої групи належать робітники, а до другої групи належать капіталісти);
    • сплутування ознак непрямої і прямої мови (Кайдашиха бігла по селу і кричала, що мене вбили).

     

    Категория: Критерії оцінювання | Добавил: siveryanka (20.12.2014)
    Просмотров: 1092 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    avatar