Суббота
28.06.2025
06:12
Категории раздела
Позакласна робота [8]
Вход на сайт
Поиск
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 153
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    Сайт Петрученко Антоніни Миколаївни
    Главная » Файлы » Виховні заходи » Позакласна робота

    Турнір знавців української мови
    10.11.2016, 22:22

    Турнір знавців української мови серед учнів 5-6 класів 

     

    Мета: сприяти інтелектуальному розвитку дітей;   формувати вміння володіти рідною мовою; 
    Збагачувати,розширювати словниковий запас учнів; розвивати кмітливість винахідливість,творчу уяву. 

    "…Учітесь, читайте, 
    І чужому научайтесь, 
    й свого не цурайтесь!" (Т.Шевченко
    ) 

    "Як прислів’я чудове 
    Йде від роду до роду, 
    Що народ – зодчий мови, 
    Мова – зодчий народу" (Д.Білоус) 

    "Мово рідна, слово рідне, 
    Хто вас забуває, 
    Той у грудях не серденько, 
    Тільки камінь має." (С.Воробкевич) 

    УЧИТЕЛЬ

    Волошкові очі у моєї мови. 
    В тих очах відбито калиновий жар 
    І блакить небесна,й спалах колосковий, 
    І Дніпра могуча, праведна душа. 
    Це вона світилася у мою колиску, 
    Щоб я гінко ріс,до сонця виростав. 
    Як забути можна мову українську, 
    Ту,що нам,як матір,рідна і свята? 
    Солов'їний голос у моєї мови, 
    В ній бринить зажура, радощі і гнів. 
    І козацька дума,і гаї-діброви, 
    І врожайний шепіт золотих ланів. 
    Бережімо мову-мову українську, 
    Бо вона, як матір,рідна і свята. 

    Ведуча. Сьогодні ми зібралися , щоб ще раз переконатися в тому, що українські школярі люблять і шанують рідну мову. А зробимо ми це у формі конкурсу між збірними командами 5 і 6 класів. Привітайте учасників! 

    1 завдання. Ділимо учасників конкурсу на 2 команди. 
    Придумати назву і девіз команди,обрати капітана. 

    2 завдання. « Розминка» (на кращого скоромовця) 
    -Бабин біб розцвів у дощ, 
    Буде бабі біб у борщ. 
    -В чаплі чорні черевички, 
    Чапля чапа до водички. 

    3 завдання. Чи знаєте ви казки? Тут переплутані назви казок. Відшукайте їх. 
    Лисичка-сестричка і двоє мишенят 
    Півник і вовк-панібрат 
    Цап та семеро козенят 
    Вовк та баран 
    Червона качечка 
    Летючий солдатик 
    Снігова шапочка 
    Кривенька королева 
    Стійкий олов'яний корабель 
    4 завдання .Пропоную пограти в гру "Закінч прислів’я". 
    Слово - не горобець…(вилетить - не впіймаєш ) 
    Пташка красна своїм пір’ям, … (а людина - знанням) 
    Удар забувається… (а слово пам’ятається) 
    Не дав слова - держись, … (а дав - кріпись) 
    Учення світ, … (а невчення - тьма) 
    Книга вчить… (як на світі жить) 
    Що написане пером… (не вивезеш і волом) 
    Не кажи "не вмію", … (а кажи "навчуся") 

    5 задання, де можна проявити свою кмітливість. Спробуйте відгадати загадки: 
    А відгадайте-но: що я таке? 
    Всі хочуть, як народиться дитина, 
    Щоб я було красиве і дзвінке, 
    Бо носить все життя мене людина. (Ім’я) 

    Маленька, менша від мачини, 
    Ні з ким не стану на борню, 
    А при читанні, коли треба, 
    Й людини мову зупиню. (Крапка) 

    Вони для речення багато важать: 
    Турботливо обнімуть, як дружки, 
    І вставлені слова, й цитату вкажуть, 
    Давайте ж назовем їх. Це - … (Дужки) 

    Я такий же, як знак розділовий, 
    І відомий шкільній дітворі. 
    Та в словах української мови 
    Я пишусь не внизу, а вгорі. 
    Спробуй лиш написати "ім’я" – 
    Зразу стану потрібним і я. (Апостроф) 

    Що за знак - стрункий, мов спис, 
    Він над крапкою завис, 
    Спонука до поклику. 
    Хто ж бо він?… (Знак оклику) 

    6 завдання Словограй 
    Хто придумає найбільше слів із букв слова "Котигорошко". Кожну букву можна використовувати в слові стільки разів, скільки вона зустрічається в даному слові. 

    Ведучий. Поки учасники команд працюють, послухайте вірш Дмитра Білоуса "Як цар повелів". 
    Доводилось чути мені: 
    «Навіщо ті коми дурні? — 
    Казав п'ятикласник-хлопчак.— 
    Зі слів зрозуміло і так!» 
    На це я казав у одвіт: 
    є притча старезна, як світ, 
    переказ про вирок царя, 
    коли привели бунтаря., 
    Слузі він диктує в ту мить: 
    «Карати не можна простить». 
    Той пише, як цар повелів, 
    а коми не ставить між слів. 
    І ось на майдані для страт — 
    бунтар у кайданах. І кат, 
    що мав за царя відомстить. 
    «Карати, не можна простить»,— 
    слуга об'явля рішенець. 
    Аж руку підносить мудрець 
    (усі шанували його): 
    — Не так прочитав ти, слуго.— 
    Бо встиг зазирнуть тайкома, 
    що коми у тексті нема. 
    Взяв вирок, поправив умить: 
    «Карати не можна, простить». 
    Побачив, що кома змогла? 
    Така колись притча була! 

    7 завдання . Розсипанка 
    На картках, які отримують команди треба знайти помилку-вірно розставити розділовий знак: 
    -В нашому селі багато дерев: троянд, соняшників. 
    -в зоопарку ми бачили багато зврів: птахів, риб. 

    8 завдання. Мовна лікарня 
    Команди отримують "сторінку" із щоденника учениці казкової школи. Вчитель, перевіряючи щоденник, підкресли мовні помилки. А ваше завдання – виправити ці помилки, вказавши правильний варіант. 

    ЩОДЕННИК 
    Понеділок 

    Біологія                         Написати твір «Підводний світ лужі у дворі. 
    Укр. мова                      Як фамілія вчительки? 
    Фізкультура                  Постірати кросівки. 
    Вівторок 
    Хімія                      Зробити розтвор солі і підлити комусь у чай. 
    Математика           Згадати, як пользуватися лінійкою. 
    Біологія                 Проекспериментувати. чи обідиться чорна кішка, якщо їй перебігти дорогу. 
    Середа 
    Укр. літ.                 Дочитати сказку «Курочка ряба». 
    Фізика                    Чи притягує магніт бутилку пепсі-коли? 
    Музика                   Зробити причоску сусідці по парті. 
    Четвер 
    Історія                   Скільки стоїли канфети за царя Гороха? 
    Укр. мова             Попроситися до доски. 

    Ведуча. 
    Як парость виноградної лози, 
    Плекайте мову. Пильно й ненастанно 
    Політь бур'ян. Чистіша від сльози 
    Вона хай буде. Вірно і слухняно 
    Нехай вона щоразу служить вам, 
    Хоч і живе своїм живим життям. 
    Прислухайтесь, як океан співає — 
    Народ говорить. І любов і гнів 
    У тому гомоні морськім. Немає 
    Мудріших, ніж народ, учителів; 
    У нього кожне слово — це перлина, 
    Це праця, це натхнення, це людина. 
    Не бійтесь заглядати у словник: 
    Це пишний яр, а не сумне провалля; 
    Збирайте, як розумний садівник, 
    Достиглий овоч у Грінченка й Даля. 
    Не майте гніву до моїх порад 
    І не лінуйтесь доглядать свій сад. 

    8. Бліц-турнір 
    Команди по черзі отримують питання, на які потрібно відповідати швидко і влучно. Яка з команд дасть більше правильних відповідей, та й переможе в турнірі. 
    Хто автори вашого підручника "Українська література"? 
    Хто автори вашого підручника "Рідна мова"? 
    Що стоїть посеред Києва? 
    Що стоїть посеред Землі? 
    Скільки літер в українській абетці? 
    Яка остання літера українського алфавіту? 
    Що треба зробити, щоб майка полетіла? 
    Чим закінчується і зима і весна? 
    Що треба Антону, щоб він важив тонну? 
    Як з марки зробити рамку? 
    Нею любить хвалитися птиця-перепелиця. 
    Літера, яку полюбляють хвальки. 
    Ця літера любить тупотіти, тремтіти, тутукати. 
    І жоржина, і жужелиця мають їх по дві. 
    Скількох людей підібрав на свій корабель герой казки "Летючий корабель"? 
    Скільки днів дід рвав ріпку у казці "Ріпка"? 

    Завдання. Відновити прислів’я.

    ПРАЦЯ — БЕЗДІЛЛЯ. (Відповідь: Маленька праця краща за велике безділля.)

    КОРІННЯ — НАСІННЯ. (Відповідь: Яке коріння — таке й насіння.)

    СВІТЛО — ТЬМА. (Відповідь: Вчення — світло, а невчення — тьма.)

    ДІЇ

    Завдання. Виконайте математичні дії та прочитайте слово.

     ЧВ+ЕР+ИР–РИР+ТЬ= ... (ЧВЕРТЬ).

    КАН+І+КОМ+УЛ–ОМ+И= ... (КАНІКУЛИ).

    ПЕМ+РИК–ИК–М+ЕР+ВА= ... (ПЕРЕРВА).

    Завдання. Прочитайте слова. Відшукайте «зайве».

    ВЕЦІЛЬО, ЛИПЗЕНК, ЧАУРК, ІРОВД.

    Відповідь: ОЛІВЕЦЬ, ПЕНЗЛИК, РУЧКА, ВІДРО. «Зайве» слово ВІДРО.

    ЯМЧ, РАБАНАБ, ЯОЛ, ҐАЗИД.

    Відповідь: М’ЯЧ, БАРАБАН, ОЛЯ, ДЗИҐА. «Зайве» слово ДЗИҐА.

    ЛЕЙК, ЛИНСТІПЛА, БАФРА, ТЕІВР.

    Відповідь: КЛЕЙ, ПЛАСТИЛІН, ФАРБА, ВІТЕР. «Зайве» слово ВІТЕР.

     

     

     

     

    Підведення підсумків, нагородження активних учасників

     

    Категория: Позакласна робота | Добавил: siveryanka
    Просмотров: 500 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    avatar